Wszystko, co chcesz wiedzieć o tuningu wyjaśnione w jednym miejscu.
Witamy w naszym ABC Tuningu
Podręcznik do chiptuningu
Chciałeś kiedyś dokładniej dowiedzieć się, czym jest wtryskiwacz lub jaka funkcję pełni czujnik ciśnienia w szynie paliwowej? W takim razie trafiłeś we właściwe miejsce!
Czujnik ciśnienia doładowania
Turbosprężarka spręża zasysane powietrze, zanim trafi ono do cylindra. Czujnik ciśnienia doładowania mierzy to ciśnienie i przekazuje informacje do sterownika silnika. Wyższe ciśnienie doładowania oznacza większą moc.
Czujnik ciśnienia paliwa
Ten czujnik monitoruje ciśnienie w układzie paliwowym silnika Diesla. Mierzy, z jakim ciśnieniem paliwo jest wtryskiwane do wtryskiwaczy. Wyższe ciśnienie prowadzi do drobniejszego rozpylenia paliwa, co skutkuje lepszym spalaniem.
Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym
Kolektor ssący to część silnika, w której mieszają się zasysane powietrze i paliwo. Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym mierzy podciśnienie w tym obszarze.
Czujnik masy powietrza
Ten czujnik mierzy ilość powietrza, które silnik zasysa podczas każdego cyklu roboczego. Ta informacja jest kluczowa do obliczenia odpowiedniej ilości paliwa.
Czujnik położenia przepustnicy
Przepustnica działa jak szyjka butelki – kontroluje ilość powietrza dostającego się do silnika. Czujnik przepustnicy mierzy stopień jej otwarcia i przekazuje tę informację do sterownika silnika.
Czujnik wałka rozrządu
Wałek rozrządu steruje otwieraniem i zamykaniem zaworów w silniku. Czujnik wałka rozrządu monitoruje dokładną pozycję wałka, zapewniając, że zawory są sterowane we właściwym czasie.
Downpipe
Jest to pierwsza rura układu wydechowego, znajdująca się bezpośrednio za turbosprężarką. Odgrywa kluczową rolę, ponieważ to właśnie tutaj często dokonuje się modyfikacji w celu zwiększenia mocy silnika.
Filtr cząstek stałych w silnikach benzynowych (OPF)
Filtr cząstek stałych w silnikach benzynowych (OPF) usuwa cząstki sadzy ze spalin, redukując emisję szkodliwych cząsteczek.
Filtr cząstek stałych w silnikach Diesla (DPF)
Filtr cząstek stałych w silniku Diesla (DPF) usuwa sadzę ze spalin, redukując emisję szkodliwych cząstek.
Filtr powietrza
Filtr powietrza chroni silnik przed zanieczyszczeniami i kurzem. Oczyszcza zasysane powietrze, zanim trafi ono do silnika.
Krzywa charakterystyki
Można ją porównać do przepisu dla silnika. Określa ilość wtryskiwanego paliwa, moment zapłonu świecy i wiele innych parametrów. SPEED-BUSTER optymalizuje tę charakterystykę za pomocą dodatkowego modułu sterującego. Rezultat: większa moc, wyższy moment obrotowy i lepsza reakcja silnika.
Odcięcie doładowania
Odcięcie doładowania to funkcja, która redukuje ciśnienie doładowania, na przykład podczas hamowania. Dzięki temu chroniony jest zarówno silnik, jak i układ hamulcowy. Działa to także na korzyść efektywności paliwowej i zmniejszenia emisji spalin.
Super Plus RoZ 98
Jest to paliwo o szczególnie wysokiej jakości, charakteryzujące się dużą odpornością na stukot. Stosowane jest w silnikach o wysokiej mocy, ponieważ umożliwia lepsze spalanie, co z kolei zmniejsza ryzyko stuków silnikowych.
Turbosprężarka
Turbosprężarka wykorzystuje energię spalin do napędzania sprężarki. Ta sprężarka spręża zasysane powietrze, co prowadzi do zwiększenia mocy silnika.
Układ wydechowy
Można go porównać do układu oddechowego samochodu. Jego zadaniem jest zbieranie spalin powstających w procesie spalania paliwa i odprowadzanie ich na zewnątrz. Po drodze spaliny przechodzą przez różne komponenty, takie jak katalizator i tłumik, które redukują ich szkodliwość oraz hałas.
Wtryskiwacz
Można go porównać do maleńkiej strzykawki – rozpylając paliwo w postaci bardzo drobnych kropel, wprowadza je do komory spalania.
W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszych produktów, prosimy o kontakt
info@speed-buster.pl
+48 600 880 600
